emeliaeveline

Tom på ord

Kategori: Allmänt

Nu sitter jag här med skakiga händer. Har precis badat, tvättat mitt tunna hår grundligt och gnuggat min kropp så ren att jag är alldeles röd. Får inte bort äckelkänslan. Har fyllt mig med fyra äckliga kakor och tre stycken mackor, men jag är hungrig på mer. Gör mig så äcklig som bara möjligt, för jag det spelar ingen roll. Spytt har jag också.
Jag vill inte vara hon den där som spyr, jag vill vara hon den där som kan motså.
Ska klunka vatten i sängen och sova tidigt. Om jag kan så att säga, nog för att jag är trött, men det var jag igår också. Jag låg och vred mig i sängen medans jag tänkte på döden. Kändes som om den stod och stirrade på mig ifrån andra sidan rummet. Låg bara och väntade på att något dramatiskt skulle hända och jag skulle dö.
Jag är tom, tom på ord, tom på känslor och flyter med. En läskig känsla. Bättre än inget alls.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: